Min granne

Sitter här och lyssnar på Leonard Cohen genom väggen! Festligt... tur att dom har bra musiksmak annars hade vägggrejen vart helt jobbig. När jag kom hem stängde dörren och tog av mig mina kläder hörde jag det, supertydligt; first we take Manhattan, then we take Berlin...baby baby oooh. Jag brast ut i ett blygsamt glädjetjut... då höjdes volymen.



Jag träffade en ängel också idag på vägen hem från jobbet. Jag var på Hemköp och handlade, men pinsamt nog när jag skulle betala så räckte inte pengarna på kortet, efter en liten funderare beslutade jag mig för att ta bort mjölken. När jag just skulle gå därifrån mötte jag en dam som kom mot mig och gav mig en tjugilapp och sa åt mig att gå tillbaka och köpa den, försökte säga att det inte var nödvändigt, men då sa hon att jag behövde mjölken! Jag var tvungen att kolla på mina händer om jag kanske hade vita prickar på naglarna, men det hade jag inte.
Sån vill jag också vara...

God kväll!

Kommentarer
Postat av: ester

Vilken snäll tant.

Lyssnar faktiskt på Cohen nu, gillar hans mörka röst. :)

hoppas du mår bra! Pussen

2009-02-13 @ 03:30:45
Postat av: Rebecka

Tack, vad snällt sagt. Du skriver inte så pjåkigt du heller... Roligt om tanten hade sett vita prickar på naglarna.Haha

2009-02-15 @ 14:07:56
URL: http://rebeckah.blogg.se/
Postat av: karin

de va detta om din granne jag tyckte va roligt men inte kom ihåg va de va när vi träffades sist.. å de me tanten, va gulligt!! =)

måste ses snart igen å kanske ta en liten promenix??

kram

2009-02-19 @ 23:59:03
URL: http://kurrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0